1e verslag

1 december 2016 - Phuket, Thailand

Hierbij dan eindelijk het eerste reisverslag. Al heb ik via Facebook en what's app al best wel wat gedeelt.

Afgelopen zaterdag 26 november vanaf Brussel vertrokken. Ik had het genoegen om naast een half dronken Bels stel te zitten. Waar ik nog netjes aan de cola begon ging bij hun de wijnkraan meteen open. Daarnaast was zij erg vrolijk en zat constant te giechelen.
Bij de volgende ronde ook maar snel over gegaan op wijn omdat dit strategisch het beste was. We zaten achter bij de pantry en wijn werd zo door gegeven.
De vlucht van 11 uur verliep verder prima al heb maar 1 uur geslapen. De rest een beetje zitten spelen met het entertainment apparaat waarop ik de duur van de vlucht goed kon volgen.

Dag 1

Aankomst om 0600 uur in bangkok was meteen al een belevenis. Door de immigratie heen en snel abonnement voor telefoon geregeld. Vervolgens zoeken naar privé chauffeur. En ik maar denken dat ik de enige was met privé chauffeur. Het hele vliegveld stond vol met Thai met naambordjes. Gelukkig was ook dit weer prima in orde en werd ik naar de limousine geleid die voor de deur klaar stond. Bij aankomst in hotel kreeg ik het gevoel dat ik de prins was. Iedereen stond voor mij te buigen en welkom te heten. Uiteindelijk de rest van de morgen en gedeelte van de middag bij het zwembad gelegen. S-middags na het eten en een biertje ging het licht uit en ben toch maar naar bed gegaan. Mijn blijvende verkoudheid hielp daar aan mee. Vervolgens maar blijven liggen de rest van de avond om fit te zijn voor de fietstocht van de volgende dag.

Dag 2

Om 0630 ging de wekker om op tijd klaar te zijn voor vetrek naar co van kessel. Dit is de organisatie die de fietstochten regelt. Is 30 jaar geleden opgericht door uiteraard de Nederlandse Co maar die is 4 jaar geleden overleden.

De tochten worden nu hoofdzakelijk door thaise mensen gegeven. De groep die ik had bestond voornamelijk uit Nederlanders.  Erg gemixte groep wat betreft leeftijd. Van gepensioneerde tot net afgestudeerde.

Omdat fietsen direct in de binnenstad niet meer mag met zo'n groep werden we meteen getraceerd op een ritje in de tuk tuk. Vervolgens in chinatown afgezet en zij we daar door de straatjes gelopen. Erg bijzonder om te zien. Alleen versproducten en andere spullen in straatjes waar je niet met z'n twee naast elkaar kunt lopen.
Vervolgens bij het treinstation aangekomen zijn we met de trein 30 tot 40 minuten buiten bangkok gereden. Bijzondere rit met huizen of hutjes die tegen de rails aangebouwd zijn.
Na de trein tocht dan eindelijk op de fiets. De route ging over steigers die over de klnog (kanaals) zijn gebouwd. Erg leuk maar wel geconcentreerd fietsen want 1 verkeerde beweging en je lag in het vieze water. Na een toch wel lange tocht en waterstop hebben we tussen de middag ergens in the middle of nowhere gegeten in een toch wel bijzonder tentje met allemaal echt thais food. Meteen een goede test voor mijn darmen
Vervolgens zijn we met een longtail boot naar de rand van bangkok terug gevaren. Er bijzonder vervoermiddel met grote open motor op de achterkant met 150 pk oid.
Na de boottocht vervolgens met de skytrain terug naar hartje bangkok. Een erg indrukwekkende en vermoeiende dag

Dag 3

Heb ik zelf ingedeeld met bezoek Paleis van de koning. Nu helemaal bijzonder. Een groot mediacircus er naast. En wachttijden van zes uur om een dienst bij te wonen. Naast het peleis ook de tempel of the dawn bezocht en door chinatown gestruind. Omdat de tuk tuk chauffeur 5x zo veel vroeg als normaal is weer met rivertaxi, sky train en taxi in hotel terug gekomen. Daar stond mijn privegids voor de avond tour al te wachten. Dus snel gedoucht en weer de taxi in. Storie wordt vervolgd. Omdat het uploaden van foto's erg lastig is in deze reislogger zal ik zo een link sturen van Google foto's waar alle films en foto's tot nu toe zien.

Op dit momen lig ik lekker tussen de pensionado's bij het hotel in phuket. Gisteravond toch nog laat in de stad. Ook nog effe uurtje massage gehad. En hier naast zwembad ga ik dat zo weer doen. 1 uur massage voor 300 baht. Ongeveer 8 euro. Ook al mooie boss shirts en korte broeken gekocht voor bij elkaar 22 euro.
Het is hier een grote open markt en handelen is prachtig. Wordt vervolgd