2e verslag

4 december 2016 - Phuket, Thailand

Vanaf woensdag in phuket verbleven. Prima hotel met fanatisch uitzicht op de andaman zee. Phuket is een beetje de Costa brava van Thailand. De kustlijn is prachtig, maar het dorp zelf is een grote open massagesalon. Inmiddels de nodige harde massages gehad en voel mijn ribben, zo hard hebben ze op mijn lijf lopen drukken. Dus voorlopig alleen maar olie massages. Het blijf wel bijzonder want je betaalt 8 euro en kunt dan een uur blijven liggen. Erg relaxed uiteraard.

Vanuit phuket ook een dagtocht naar simiilan islands gemaakt. De plaatsen zelf zijn prachtig en het snorkelen was een beleving op zich. Het is gewoon een open aquarium. In delink hier onder staan prachtige opnames die ik onder water heb gemaakt.
De tocht was wel enorm vermoeiend. Om 0615 in het hotel opgehaald en 2 uur in de auto voordat we bij de vertrekhaven aan kwamen. Daarna nog een uur in een soort van varende doodskist gezeten met 750 pk er. Zo jakkeren deze boten massaal van de vaste kust naar die eilanden. Per boot denk ik 40 man. Doordat het weer niet erg best was klapte die boot behoorlijk op het water en werd je alle kanten op geschud. Langzaam werd dus de ene na de andere zeeziek en zat je gezellig naar kotsende mensen te kijken.
Op de eilanden zelf is het echt abnormaal druk. Boten varen af en aan met de vieze stink motoren. Het was dus 1 groot Chinees en Russische attractie. Ik heb dood geërgerd.
Maar blijft dat het zeker een fantastische ervaring was om er te duiken en ook de kracht van de zee te voelen. De golven zijn net muren die je keihard omver werpen.

Voor zaterdag had ik nog een trip geboekt naar phang na. Doordat de weersvoorspellingen zeer slecht waren heb ik deze gecancelled. Wel erg jammer maar met slecht weer heb er weinig plezier van en kreeg al weer visioenen van Chinezen en Russen.
Nu zit ik inmiddels weer op het vliegveld voor vertrek naar pat. Het weer was de afgelopen dagen minder. Veel regen, maar door de warme lucht loop je toch gewoon lekker in je korte broek. Het wordt weer beter en de komende dagen beloven veel goeds. Ik ga dus ook nog een trip naar koh larn doen. Ook wel coral islands genoemd. Je kunt daar ook weer prima snorkelen.

Tot zover weer dit verslag.

Link naar films snorkelen.